צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    הפארק הלאומי סאי יוק

    אודות סאי יוק

    פארק לאומי פופולרי לתיירים מקומיים וזרים, הידוע במפלים, במערות, באתרים היסטוריים ובבתי רפסודות לאורך הנהר הראשי שלו, קוואי נואי. הפארק משתרע על פני 958 קמ"ר במחוז סאי יוק שבמחוז קנצ'נבורי, והכניסה אליו נמצאת כ-100 ק"מ צפונית-מערבית לעיר קנצ'נבורי.

    האטרקציות העיקריות של הפארק הן; נהר קוואי נוי, מפל סאי יוק לק, שרידי מסילת המוות, מערת דאו וואדונג, מערת קאנג קאו ומערת לואה.

    הפארק הלאומי סאי יוק הוא חלק ממתחם יער רציף ענק בשם מתחם היער המערבי, כ-18,730 קמ"ר, הכולל 19 אתרים מוגנים במיאנמר ובתאילנד.

    האזורים ההרריים של הפארק מכוסים ביערות נשירים ויבשים ירוקי עד, מעורבבים עם במבוק. האזורים הנמוכים יותר לאורך נהר קוואי נוי הם יער טיק שנכרת במהלך הכיבוש היפני של תאילנד, אך מאוחר יותר ניטע מחדש בשנת 1954. הגובה הגבוה ביותר בפארק הוא 1,328 מטר asl בגבול מיאנמר.

    העונה הגשומה היא מאי עד אוקטובר/נובמבר עם רוב המשקעים סביב ספטמבר עד אוקטובר. שאר השנה יבשה למדי עם מזג אוויר קריר יותר בסביבות נובמבר עד ינואר.

    חיות הבר

    הסיכויים לראות כמה מבעלי החיים המעניינים באזור מרכז המבקרים הם נדירים למדי מכיוון שהאזור ממוסחר למדי. מוניטורים של מים ואיילי סמבר הם בעלי החיים המעניינים היחידים שניתן לראות לאורך הנהר. רוב בעלי החיים המעניינים מחזיקים באזורים מרוחקים יותר עמוק בתוך הפארק לאורך הגבול למיאנמר, כמו; נמר, חורים, כלבי בר אסיאתיים), פילים אסיאתיים, סרו הודו-סיני, גיבונים לבנים, קופי מקוק בעלי זנב גדם, קופי מקוק אוכלי סרטנים, סנאים מעופפים ענקיים אדומים, סנאים ענקיים שחורים וחזירי בר. נמרים נלכדו מהפארק וייתכן שהם עדיין בסביבה.

    מין נדיר למדי של עטלף בשם עטלף החזיר של קיטי (Craseonycteris thonglongyai) נמצא במערת אבן גיר במרחק הליכה נוח ממרכז המבקרים בסאי יוק. הוא נקרא על שם קיטי תונגלונגיה שמצאה אותו לראשונה בשנת 1973. עטלפים אלה שוקלים כ-2 גרם, אורך גופם 2.5-3 ס"מ ותוחלת כנפיהם עד 10 ס"מ. נטען כי המחבט הוא הקטן ביותר בעולם.

    ישנם כ-105 מיני ציפורים המדווחים מהפארק. מכיוון שהפארק אינו באמת יעד פופולרי לציפורים, ייתכן שישנם מינים רבים נוספים של ציפורים שעדיין לא נמצאו. הציפורים הן לרוב רק ציפורים נפוצות שניתן למצוא בכל פארק אחר באזור, חלקן להזכיר; קשקשים אפרפרים מאבן גיר, קשקשים גדולים, ערימונים, יערותים נפוצים, תוכים אפורי ראש, תותחי לילה אפורים, אוזארדים מזרחיים, ינשופי אסם מזרחיים, בסראס, נקרים שחורי-עורף, מאגים ירוקים נפוצים, ת'ראשים צוחקים גדולים יותר ושרשראות צחוק פחותות.

    מין די ייחודי ומעניין שידוע שנמצא רק בפארק הלאומי סאי יוק הוא מין סרטן מלכה צבעוני בצבעי אדום, לבן וכחול (שם תאילנדי; פו ראצ'יני). ניתן להבחין בהם לאורך הנחלים הקטנים ממש ליד אתר הקמפינג.

    מבין מיני הזוחלים, צפעים נדירים של בור קנבורי (Trimeresurus kanburiensis) נמצאים בפארק. מרוצי מערות (Elaphe taeniura) נפוצים מאוד בכמה מערות גדולות יותר, נחשים מעניינים אחרים שדווחו מהפארק הם; פיתוני הדם של ברונגרסמה (Python brongersmai), נחשי קרקע הודו-צ'יניים (Gongylosoma scriptum), נחשים מצויים בעלי צווארון (Sibynophis collaris), נחשים בעלי כתמים (Rhabdophis chrysargos), נחשי חתולים סיאמיים (Boiga siamensis) ורבים אחרים.

    מבין מיני שממיות כמו שממית סלע צהובת ראש (Cnemaspis huaseesom), שממית סאי יוק כפופת אצבעות (Cyrtodactylus saiyok), שממית כפופת אצבעות (Cyrtodactylus tigroides) ושממית אדומת עיניים של נוטאפהאנד (Gekko nutaphandi) הם כמה מיני שממיות שידוע כיום כי ניתן למצוא רק בפארק או בכמה מקומות במחוז קנצ'נבורי.

    ביקור

    אזור מרכז המבקרים ממוקם בקצה הצפון-מזרחי של הפארק, 19 ק"מ צפונית למעבר הלפייר. האטרקציות סביב מרכז המבקרים הן מפלים קטנים יותר, מעיינות, שבילים וכמה מערות קטנות יותר. אחת הפעילויות המומלצות יותר היא ביקור במערת דאו דונג.

    בפארק יש מקומות לינה בפארק וכמה בתי רפסודות פרטיים, וגם אוהלים להשכרה במרכז המבקרים.

    הגעה לפארק

    מרכז המבקרים הראשי של הפארק נמצא כ-100 ק"מ צפונית-מערבית לקנצ'נבורי, 19 ק"מ צפונית למעבר הלפייר ו-3 ק"מ מכביש 323 ליד נהר קוואי נוי.

    הפארק הלאומי סאי יוק הוא אחד הפארקים הבודדים בארץ שניתן להגיע אליו בקלות יחסית בתחבורה ציבורית, אך לא עד לאזור מרכז המבקרים של הפארק. אוטובוסים עוצרים ליד הכביש המהיר, 3 הקילומטרים האחרונים לתוך הפארק יכולים להיעשות על ידי מוניות אופנוע.

    כמו בפארקים פופולריים רבים אחרים, הפארק הלאומי סאי יוק יהיה עסוק מאוד במהלך סוף השבוע והחגים.

    להתנייד בפארק

    אל האטרקציות הסמוכות לאזור מרכז המבקרים כמו המערות הקטנות יותר והמפל ניתן להגיע ברגל באמצעות שבילים, כולם משולטים היטב ואין צורך במדריך. מערות אחרות דורשות מכונית / סירה / אופנוע כדי להגיע.

    סיורים ותחבורה פרטית

    ניתן להזמין סיור בן יומיים לפארקים הלאומיים ארוואן וסאי יוק עם שהות לילית באחד מבתי הרפסודה בפארק הלאומי סאי יוק. לקבלת מידע נוסף, אנא עקוב אחר הקישור למטה;

    דמי כניסה ושעות פתיחה

    נכון ליוני 2022, דמי הכניסה הם 300 באט למבוגרים ו-150 באט לילדים בגילאי 3-14. אזרחי תאילנד משלמים 60 באט למבוגרים ו-30 באט לילדים. אופניים יחויבו ב-20 באט ומכוניות ב-30 באט.

    הפארק הלאומי סאי יוק פתוח בין השעות 8:4 ל-30:<> מדי יום, כולל בחגים ובסופי שבוע.

    חלק מהמערות בתוך הפארק עשויות להיות סגורות בעונות הגשומות.

    להישאר ולאכול

    יש מספר רב של מסעדות ובתי קפה, אתר קמפינג, לינה בפארק סביב אזור מרכז המבקרים. לא רחוק מדי ממרכז המבקרים, יש גם רפסודה צפה על הנהר.

    אירוח בפארק

    יחידות האירוח בפארק מיועדות ל-4 עד 7 אנשים, וכולן ממוקמות באזור מרכז המבקרים. בעוד שחלק מהאפשרויות נמצאות במרחק של כמה מאות מטרים מהמקום, קבוצת מקומות לינה נמצאת במרחק של כמה קילומטרים משם. בעת ביצוע ההזמנה, מומלץ לבדוק שוב באתר DNP איזה מהם אתה עומד להזמין, אחרת אתה עלול בסופו של דבר להיות רחוק מדי ממרכז המבקרים אם אין לך מכונית משלך להגיע לפארק. המחיר נע בין 800 ל-3,000 באט, הנחה של 20% חלה בהזמנה בימים שני עד חמישי.

    אפשרויות הלינה הן;

    • 800 באט 4 אנשים, 2 חדרי שינה
    • 1,500 באט ל-4 אנשים, 2 חדרי שינה
    • 1,800 באט ל-6 אנשים, 3 חדרי שינה
    • 2,100 באט ל-7 אנשים, 3 חדרי שינה

    ניתן להזמין את מקומות הלינה בפארק דרך אתר DNP מראש. מכיוון שהעברת הכספים חייבת להיעשות תוך יומיים והעובדה שזה לוקח זמן עם העברות מחו"ל, ניתן להזמין רק מתוך תאילנד בלבד. ניתן לבצע תשלומים בחנויות הנוחות 2-Eleven או בבנקים.

    קמפינג

    אתר הקמפינג מרווח, אוהלים ואביזרים זמינים להשכרה במרכז המבקרים. אוהל ל-2 אנשים עולה 225 באט ליום, סט שינה הכולל שק שינה, מחצלת וכרית עולה 60 באט לאדם. זה עולה 30 באט ליום להשתמש באוהל משלך באתר הקמפינג.

    אפשר גם להקים אוהל בג'ונגל בעת הזמנת סיור פרטי, חלופה טובה בהרבה לקמפינג באזור מרכז המבקרים הממוסחר. סיורים פרטיים אלה אינם מנוהלים על ידי רשויות הפארק.

    רפסודות

    למרות היותם בתוך הפארק הלאומי, בתי הרפסודות לאורך נהר קוואי נוי הם כולם פרטיים, חלקם עם איכות שהייה טובה יותר ונוף בהחלט טוב יותר מאשר מקומות הלינה בפארק.

    אכל

    ישנן מסעדות בסיסיות רבות באזור מרכז המבקרים, הפתוחות בין השעות 8:4-30:<>.

    טלפון(ים)

    מומלץ לבקש מאדם דובר תאילנדית להתקשר בשמך.

    • 034 686 024 – מרכז מבקרים
    • 089 028 1958 – מרכז מבקרים

    האטרקציות של סאי יוק

    אתר קמפינג ומרכז מבקרים

    ישנם מספר שבילים קצרים יותר עד 2 ק"מ סביב אזור מרכז המבקרים המוביל למערות, שרידי גשר רכבת המוות, מעיין טבעי, נקודות תצפית על גדות הנהר ומפלים. אין דרישה למדריך ללכת בשבילים הקצרים.

    שבילים נוספים מובילים לדרכי עפר סמוכות הממשיכות בכיוונים שונים מערבה.

    נהר קוואי נוי

    קוואי נוי (Kwae Noi) הוא נהר יובל של נהר קוואי, הנהר הראשי העובר דרך הפארק הלאומי בקצה המזרחי של הפארק. ישנם מספר בתי רפסודות לאורך הנהר עם נוף טוב על היער. בתי רפסודות אלה הם אחת האטרקציות הפופולריות ביותר במחוז קנצ'נבורי. ניתן לשכור סירה ארוכת זנב בסביבות 400-500 באט לטיול של חצי שעה לאורך הנהר.

    מפלי סאי יוק יאי וסאי יוק לק

    שני מפלים קטנים יותר הזורמים לנהר קוואי נוי מנחלים יובלים. סאי יוק יאי נמצא ממש ליד הגשר התלוי ליד אזור מרכז המבקרים, סאי יוק לק נמצא 300 מטרים נוספים במורד הנחלים. ישנן נקודות תצפית בצד הנגדי של כל מפל עם נוף טוב יחסית עליהן, שתיהן נגישות בהליכה קצרה מהצד המערבי של הגשר התלוי. זרימת המים היא הטובה ביותר בעונה הגשומה מיוני / יולי ואילך.

    שני המפלים יפים אך היופי והגודל מוגזמים מדי באתרים שונים וגורמים לכמה תיירים זרים המבקרים בפארק להתאכזב לאחר שביקרו בו.

    מפל סאי יוק נוי

    מפל אבן גיר זה נמצא ממש מחוץ לגבולות הפארק הלאומי, רק כמה ק"מ מצפון לתחנת הרכבת נאם טוק (נאם טוק בתאילנדית פירושו מפל) שהיא תחנת הקצה של קו "רכבת המוות" ההיסטורי. מפל זה הוא באמת חלק מהפארק הלאומי ארוואן, מכיוון שדמיון השם מתייחס למחוז סאי יוק, רבים חושבים שהוא חלק מהפארק הלאומי סאי יוק.

    המפל, שמקורו במעיינות, זורם דרך יער ונופל מעל סלעי גיר. הוא גבוה בהרבה ממפלי סאי יוק יאי וסאי טוק לק, אך עם פחות מים וללא ספק ידידותי יותר לתיירים ויפה יותר. הזמן הטוב ביותר בשנה לבקר הוא בעונה הגשומה מיוני / יולי ואילך. זרימת המים תהיה פחותה במהלך העונה היבשה אך עדיין שווה לבקר בה.

    ישנם שירותי אוטובוס סדירים מקנצ'נבורי בין השעות 6: 45 בבוקר עד 6 בערב, הנסיעה אורכת כשעתיים. אפשר גם לקחת רכבת מקנצ'נבורי ל-2 באט בשעות 17:6, 11:11 ו-00:4, חזרה בשעות 37:5 25:1 ו-00:3. יש שפע של מסעדות וחנויות לאורך הכביש.

    מערות

    בפארק הלאומי סאי יוק יש מערות רבות, רק סמוך למרכז המבקרים יש 4 מערות קטנות יותר. זכור שיהיה איתך פנס מהבהב לביקור במערות.

    מערת דאו וואדונג

    מערה באורך 240 מטרים לא רחוק מדי צפונה מאזור מרכז המבקרים, בצד המערבי של הנהר. אל המערה ניתן להגיע ברכב/אופניים מהכביש המהיר או בשיט בסירה ארוכת זנב 6 ק"מ צפונה לאורך הנהר. המערה נמצאת במרחק של 1.5 ק"מ במעלה הגבעה מתחנת הפקחים הסמוכה. במערה 8 תאים המורכבים מתצורות סלע, נטיפים ונטיפים. מיני עטלפים נראים זורמים ממערה זו לפני השקיעה בעונות גשומות וקרות.

    מערת קאנג קאו

    נגיש בהליכה קצרה על שביל באורך 2 ק"מ מאזור מרכז המבקרים. זוהי המערה שבה ניתן למצוא את אחד ממיני היונקים הקטנים בעולם, העטלף החזירי הנדיר מאוד של קיטי. למין זה השוקל כ-2 גרם אורך גופו כ-2.5-3 ס"מ ותוחלת כנפיו עד 10 ס"מ. השביל למערה זו עובר גם ליד היסוד של גשר רכבת המוות.

    מערת לואה

    אחת המערות המרשימות יותר בגן הלאומי, בעומק 500 מטר עם כניסה קטנה אך עם תאים ענקיים המכילים נטיפים גדולים וזקיפים. מערה זו נמצאת בצד המערבי של הנהר, ונגישה בקלות מבית רפסודות סמוך או על ידי סירות ארוכות זנב מבתי רפסודות אחרים לאורך הנהר. כדי להגיע לשם ברכב, השתמש בגשר סמוך לתחנת הרכבת 20 ק"מ דרומה ועקוב אחר השילוט.